Bezpieczne zakupy
Idosell security badge

Obiektywy do fotografii produktowej

( ilość produktów: 31 )

Obiektywy do zdjęć produktów SIGMA

Fotografia produktowa to istotny element strategii marketingowej, wykorzystywany w reklamach, katalogach, sklepach internetowych czy mediach społecznościowych. Jako że większość konsumentów to wzrokowcy, nie jest tajemnicą, że „kupujemy oczami” – celem fotografii produktowej jest więc ukazanie artykułów w sposób atrakcyjny i szczegółowy. Dobrej jakości zdjęcia powinny ukazywać prawdziwe cechy produktów i nie przekłamywać rzeczywistości. Jaki obiektyw do produktów będzie najlepszy? Sprawdź z nami!

Na co zwrócić uwagę, wybierając obiektyw do produktów?

Fotografia produktowa skupia się na szczegółach – kolorach, fakturach i kształtach – dlatego wymaga dużej precyzji, odpowiedniego oświetlenia i właściwego sprzętu fotograficznego, w tym profesjonalnych obiektywów. Tym, na co trzeba zwrócić szczególną uwagę, są dwa parametry: ogniskowa i maksymalny współczynnik powiększenia. Im dłuższa ogniskowa, tym większe powiększenie i węższy kąt widzenia. Dłuższa ogniskowa daje też lepszą odległość roboczą, a do fotografowania produktów świetnie sprawdza się zakres od 50 mm do 105 mm. Do wyboru są obiektywy ze stałą i zmienną ogniskową. Te pierwsze pozwalają uzyskać powtarzalne rezultaty, natomiast obiektywy zmiennoogniskowe są cenione za wygodę i wszechstronność.Z kolei im wyższy współczynnik powiększenia, tym bardziej szczegółowe zdjęcia można uzyskać. Do fotografowania małych przedmiotów lub detali (np. biżuterii, zegarków, elektroniki) najlepszy będzie obiektyw z powiększeniem 1:1. Do zdjęć średniej wielkości produktów (np. kosmetyki, drobne akcesoria) można wybrać obiektyw ze współczynnikiem powiększenia 1:2 lub 1:3, a w przypadku większych artykułów powiększenie nie jest tak istotne, dlatego wystarczy standardowy obiektyw. 

Jaki obiektyw do zdjęć produktów?

Rodzaj obiektywu dobieramy do rodzaju fotografii produktowej:Obiektyw makro – do najmniejszych produktów optymalnym wyborem będzie makroobiektyw, który zapewnia wysoki poziom szczegółowości nawet przy dużych powiększeniach, przy jednoczesnym zachowaniu odległości roboczej (np. obiektyw SIGMA 105 mm F2.8 DG DN MACRO | Art).Obiektyw standardowy – wyróżnia się wszechstronnym zastosowaniem i sprawdza się do większych produktów, takich jak odzież, żywność czy meble (np. obiektyw).Teleobiektyw – niezastąpiony w fotografii motoryzacyjnej i podczas pracy z większej odległości (np. obiektyw).Obiektyw szerokokątny – do dynamicznej i kreatywnej fotografii produktowej, popularny również w branży nieruchomości (np. obiektyw SIGMA 35 mm F1.4 DG DN | Art).

Fotografia produktowa – jaki obiektyw wybrać?

Obiektyw do zdjęć produktów musi spełniać specyficzne wymagania, by zapewnić najwyższą jakość obrazu – bez względu na rodzaj i rozmiar towaru. W fotografii produktowej dużą wagę przywiązuje się do wysokiej ostrości, minimalizacji zniekształceń optycznych i naturalnym odwzorowaniu cech produktu.Jeśli masz problem z samodzielnym wyborem obiektywu do produktów, chętnie pomożemy! Skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie albo odwiedź nas w jednym z salonów SIGMA ProCentrum – jesteśmy już w dziewięciu polskich miastach! Na miejscu czekają na Ciebie nasi doradcy, którzy pomogą dobrać sprzęt dopasowany do Twoich wymagań. W salonie możesz nie tylko przetestować, ale też wypożyczyć obiektyw, by sprawdzić jego działanie podczas sesji fotograficznej.

pixel