Jakość wykonania i… waga
To kwestia indywidualna, ale osobiście naprawdę lubię design Sigma. Matowa linia Sports cieszy moje oko i trafia w moje upodobania. Pierwsze wrażenia odnośnie jakości wykonania? To kawał solidnego i uszczelnionego obiektywu. Podzespoły świetne spasowane, luzów brak, zgrzytów i tandetnych plastików nie ma… Pierścień przeznaczony do zmiany ogniskowej chodzi płynnie i z należytym oporem. Wyważenie obiektywu w każdej pozycji zooma bardzo dobre. Czego chcieć więcej?!
Śmiało mogę Wam powiedzieć, że fotografowanie przy użyciu ogniskowej 600mm z ręki, podczas kilkugodzinnej wędrówki po puszczy nie stanowi żadnego problemu. Jest komfortowo i przyjemnie. Z punktu widzenia fotografa przyrodniczego podczas fotografowania z tzw. „podchodu”, gdzie każdy noszony gram ma znaczenie, to istotne cechy.
Solidna budowa. Jakość wykonania robi wrażenie!
Kolejne plusy, o jakich warto powiedzieć to przede wszystkim solidna osłona przeciwsłoneczna skręcana pokrętłem radełkowanym (dokładnie tak, jak w topowych obiektywach stałoogniskowych) oraz przełącznik do blokowania ogniskowej dla 600mm. Dodatkowy plus daję za to, że zwolnienie blokady można zrobić na dwa sposoby: przy użyciu wspomnianego przełącznika lub mocniejszym ruchem pierścienia. W mojej opinii zabrakło jedynie możliwości blokady dla pozostałych ogniskowych. Co prawda można zablokować w pozycji 60mm i jest to teoretycznie blokada przed samoczynnym wysuwem tubusu, ale nie odnotowałem tej sytuacji podczas żadnej z moich kilkugodzinnych wędrówek.
Stopka TS-101 jest bardzo wygodna w użytkowaniu, kompatybilna z systemem ARCA i ma odpowiednią długość (100mm), dzięki temu bez problemu wyważyłem obiektyw na głowicy gimbalowej. Bardzo lubię te obracane stopki Sigma z charakterystycznym kliknięciem, co 90 stopni! To rozwiązanie zastosowane, m.in. w Sigma 70-200mm F2.8 S oraz Sigma 500mm F4 S, z tym że w przypadku tego drugiego dodatkowo mamy przełącznik, który pozwala wyłączyć wspomniane ‘kliknięcie’. Tym samym praca na głowicy gimbalowej lub video jest przyjemniejsza i płynniejsza. Przyznam, że podczas fotografowania na statywie w obiektywie 60-600mm brakowało mi tego przełącznika.