fbpx

  35 mm F2 DG DN

  65 mm F2 DG DN

  24 mm F3.5 DG DN

  45 mm F2.8 DG DN

I

Debiut Serii.

Kompaktowe obiektywy
klasy Premium

debiut serii I_landing page

Obiektyw to niezbędny element wyposażenia Twojego aparatu, a jednocześnie akcesorium, z którym pracujesz najwięcej podczas robienia zdjęć. Gdy sobie to uświadomisz, to okazuje się, że jest wiele innych czynników, na których Ci zależy poza zdjęciami jakie z niego uzyskujesz.

Obiektywy Serii I są tak przyjemne w użyciu i tak naturalnie leżą w dłoni, że będziesz chciał po nie sięgać za każdym razem, gdy fotografujesz.

Obiektywy Serii I to nie tylko narzędzie jakim wykonasz piękne zdjęcia.

Zostały zaprojektowane, aby podkreślić Twój fotograficzny styl.

Zostały stworzone, by Ci pomóc w kreowaniu Twojej wizji.

Cel, do którego dążysz jest bardzo ważny. Ale droga, która Cię ku niemu prowadzi jest równie istotna.

I taka jest właśnie koncepcja litery „I” w nazwie tej serii obiektywów.

Wierzymy, że Seria I w wyjątkowy sposób sprosta Twoim oczekiwaniom.

Odtwórz wideo

Szeroki wybór obiektywów, które najlepiej pasują do Twojego stylu fotografowania

Połączenie doskonałej jakości obrazu z niesamowitą poręcznością

Twój partner w tworzeniu

Niezwykle kompaktowe rozmiary

Więcej swobody przy fotografowaniu

Seria I to pełnoklatkowe obiektywy, które oferują nową wartość dla systemów bezlusterkowych. Połączenie doskonałych parametrów optycznych z niezwykłą kompaktowością, która jest idealnie dopasowana do mniejszych i lżejszych bezlusterkowców, stwarza nowe możliwości wykonania doskonałego zdjęcia.

SIGMA doskonale wie, że w dzisiejszym świecie mamy szeroki wybór aparatów, do którego przyczynia się też wzrost liczby posiadanych telefonów komórkowych. Ale ponieważ wielu fotografów wybierając dla siebie zestaw aparat + obiektyw szuka czegoś więcej niż „czegoś do robienia zdjęć”, to nasze obiektywy Serii I oferują najlepsze połączenie doskonałych parametrów optycznych, wyjątkowej użyteczności i kompaktowych rozmiarów.

Wyjątkowość firmy SIGMA w zakresie rozwoju i technologii produkcji była budowana od jej czasu jej powstania w 1961 roku i z biegiem lat stawała się coraz bardziej wyrafinowana, aż do wprowadzenia marki SIGMA Global Vision w 2012 roku. Mając takie podstawy SIGMA przykłada wielką wagę do jakości produktów oraz do przyjemności z ich użytkowania i posiadania. I tak właśnie narodziła się Seria I.

Oto trzy cechy, które są kluczowe dla koncepcji tej Serii:

Tożsamość

Celebruj swoją wyjątkowość

Obiektyw jest częścią wyposażenia aparatu, ale jest także Twoim partnerem w fotografii, dzięki któremu przeżywasz wiele niesamowitych chwil. Seria I jest świeżym spojrzeniem na to, czym jest obiektyw, a zapewniając najwyższą jakość pod każdym względem oferuje jednocześnie nowy poziom wrażeń użytkownika.

Weźmy na przykład budowę zewnętrzną – obiektyw jest wykonany w całości z ciętego metalu. Także pierścienie. Nadanie obiektywowi tak wyjątkowego wyglądu i położenie tak dużego nacisku na doskonały projekt i wykonanie jest niezwykłe w dzisiejszych czasach, ale wierzymy, że jakość fizycznej budowy  obiektywu ma kluczowe znaczenie dla wrażeń z jego użytkowania i będzie Was inspirować przy wykonywaniu zdjęć.

W tych zmieniających się czasach SIGMA zawsze pyta „Czego dziś potrzebują fotografowie?”. Podważamy zastany stan rzeczy, podejmujemy nowe wyzwania i nieustannie odkrywamy na nowo to, co robimy. To wszystko znajduje odzwierciedlenie w Serii I z linii SIGMA Contemporary.

Tożsamość SIGMA

W całości Made in Japan

Hasło „W całości Made in Japan” buduje tożsamość firmy SIGMA od momentu jej powstania. Przejawia się w każdym aspekcie Serii I, w tym w technologiach produkcji, obróbki metali i montażu.
debiut serii I_landing page
debiut serii I_landing page
debiut serii I_landing page

Symboliczny

Nowe podejście do projektu obiektywu

Dążąc do nowego rodzaju wrażeń użytkownika, Seria I ceni relacje między ludźmi i obiektywami. Dając przyjemność zmysłowi wzroku w zakresie możliwości fotografowania pięknych scen, Seria I zadowala także inne zmysły, zwłaszcza dotyku i słuchu. Konkretne i solidne uczucie, gdy trzymasz w pełni metalowy korpus obiektywu w dłoni. Płynny i zdecydowany ruch pierścienia ostrości. Precyzyjne klikanie pierścienia przysłony i przełączników. I pięknie zaprojektowana, dedykowana osłona przeciwsłoneczna.

Wszystkie te koncepcje projektowe nie mogłyby zostać zrealizowane, gdyby nie możliwości technologiczne firmy SIGMA, wysoka precyzja działania i struktura naszej firmy, która koncentruje się na produkcji wielko- i małoseryjnej. Nie mogliśmy tego zrobić wcześniej, ale teraz już możemy. SIGMA to my, w najlepszym wydaniu.

"Szczerze mówiąc, to zaszliśmy dalej, niż naprawdę tego potrzebowaliśmy "

Kazuto Yamaki, CEO, SIGMA Corp

W Serii I chodzi o przyjemność posiadania. To wykorzystanie wiedzy technologicznej, którą posiadamy, aby nadać produktowi prawdziwe poczucie jakości. W szczególności korpus obiektywu znacznie przekracza wymagany poziom. Byliśmy w stanie osiągnąć wysoki poziom wrażeń sensorycznych, unikalny dla Serii I, właśnie dlatego, że poszliśmy o krok dalej. Pozwól, że pokażemy Ci, co czyni Serię I tak wyjątkową.

Obrabiany metal

Począwszy od części zewnętrznych do wewnętrznych części konstrukcyjnych, po których ślizga się pierścień roboczy, Seria I jest wytwarzana w procesie obróbki metali. Posiada luksusową konstrukcję, bardzo podobną do serii SIGMA CINE LENSES, która została zaprojektowana tak, aby wytrzymać intensywne użytkowanie przez profesjonalnych fotografów. Wykorzystaliśmy głównie wytrzymałe metalowe materiały, które mogą uczynić obiektyw znacznie bardziej trwałym – żaden inny materiał nie może zapewnić takiego poczucia solidności i wagi ani tak stylowego wyglądu i dotyku.

Staranne radełkowanie

W osłonie przeciwsłonecznej, pierścieniu ostrości i pierścieniu przysłony jest wycięta duża liczba rowków zwanych „radełkowaniem”, poprawiających działanie obiektywu i zwiększających antypoślizgowość tych elementów. Jednocześnie radełkowanie nadaje obiektywowi wyjątkowy wygląd, wyróżniający Serię I. Rowki są skrupulatnie wycinane jeden przy drugim, co jest drobiazgowym i czasochłonnym procesem zapewniającym luksusowe wykończenie.

Wiodąca technika obróbki powierzchni

Na zewnętrznej stronie metalowej obudowy nałożono matującą powłokę. Dodatkowo zastosowaliśmy obróbkę zwaną anodowaniem, która tworzy na powierzchni warstwę tlenku, co nadaje całości czarny kolor.

Połączenie tych dwóch zabiegów daje niepowtarzalny połysk i teksturę. Ponieważ obiektywy Serii I mają metalowe części umieszczone bardzo blisko siebie, to wymagany jest najwyższy poziom kontroli jakości, aby zapobiec różnicy w wykończeniu sąsiadujących części. Osiągneliśmy to dzięki know-how zdobytemu podczas produkcji SIGMA CINE LENSES.

Idealnie dopasowane powierzchnie są potwierdzeniem dokładności obróbki.

Część, na której jest wygrawerowana podziałka pierścienia przysłony oraz część, na której wygrawerowano linię bazową i nazwę produktu mają tę samą średnicę, naturalnie łącząc dwie sąsiednie części na płaszczyźnie o tej samej wysokości. To połączenie to również niezwykła precyzja wykonania charakterystyczna dla Serii I. Każde odchylenie występujące podczas obróbki części może prowadzić do szczeliny, która tworzy różnicę w poziomie lub niewielki występ, gdy poszczególne części są składane w całość jako obiektyw. Idealne dopasowanie powierzchni to dowód na dokładność obróbki. Łatwo to sprawdzić dotykając miejsca połączenia tych części palcem.

 

Precyzyjne działanie

Pierścień przysłony zapewnia precyzyjne, zdecydowane działanie, z dużą dbałością o to, aby klik był dobrze wyczuwalny, ale niezbyt ostry. Dźwięk kliknięcia jest bardziej „okrągły” dzięki zastosowaniu smaru tłumiącego dźwięk. Odczucie, gdy pierścień przysłony uderza w krawędź, zostało tak opracowane, by wywołać właściwe wrażenie uderzenia.

Konstrukcja bez kompromisów

Pierścienie ostrości w obiektywach Serii I mają płynny, dobrze tłumiony ruch. Zaczynają się poruszać bardzo gładko, a następnie stawiają odpowiedni opór dzięki lepkości smaru użytego do ich budowy.

Realizacja tego ruchu była możliwa dzięki wyjątkowej precyzji inżynierskiej zarówno zewnętrznych, jak i wewnętrznych części konstrukcyjnych. Niemal idealną okrągłość pierścienia ostrości uzyskano dzięki wyrafinowanej technice obróbki metalu w fabryce SIGMA Aizu, która zapewnia wysoką dokładność regulacji. Precyzja ruchu pierścienia ostrości świadczy o naszej wyjątkowej dbałości o szczegóły w projektowaniu, produkcji i montażu tych obiektywów.

Dotykowy i intuicyjny

W obiektywach 35mm F2 DG DN | Contemporary i 65mm F2 DG DN | Contemporary do zmiany trybu ustawiania ostrości zastosowano nowoopracowany, dedykowany przełącznik o długim skoku. Przełącznik oparty jest na skomplikowanym mechanizmie, zawierającym m.in. sprężynę, stalową kulkę i dedykowaną część ściskającą, co pozwoliło stworzyć solidne kliknięcie przy działaniu przełącznika. Zastosowanie tych mechanizmów zwiększa szybkość przełączania, ale niesie za sobą dwie niedogodności: ostrzejsze działanie i zwiększony dźwięk. Aby to poprawić, dodaliśmy mechanizm zawierający smar tłumiący dźwięk, co pomogło zmniejszyć hałas podczas pracy.

Niezapomniane wrażenia dzięki nowoczesnej technologii

Przy opracowywaniu Serii I zwrócono szczególną uwagę na wykończenie części operacyjnych obiektywu, co może niektórym użytkownikom przypominać ich doświadczenia związane z pracą na klasycznych obiektywach, z ery przedcyfrowej. Jednak w przeciwieństwie do tych klasycznych obiektywów, których części operacyjne zostały mechanicznie połączone ze strukturą wewnętrzną obiektywu, Seria I, przeznaczona specjalnie do aparatów bezlusterkowych, działa inaczej, co przynosi szereg korzyści. Pierścień ustawiania ostrości wykorzystuje system przewodowy, podczas gdy pierścień przysłony jest obsługiwany elektronicznie. Innymi słowy, możliwe jest osiągnięcie idealnego ruchu tych pierścieni, bez ograniczania przez strukturę wewnętrzną, ponieważ obie te części nie są ze sobą połączone mechanicznie. Ta najnowsza technologia pozwala na uzyskanie niesamowitych wrażeń podczas korzystania z obiektywów Serii I oraz jest kolejnym powodem, dla którego Seria I narodziła się z linii Contemporary.

Ikona F2 poprawiająca działanie

W obiektywach 35mm F2 DG DN Contemporary i 65mm F2 DG DN Contemporary między pierścieniem ustawiania ostrości, a pierścieniem przysłony jest umiejscowiony pierścień osłony. Jest to miejsce, w którym w naturalny sposób znajdują się palce użytkownika – pierścień umożliwia łatwe mocowanie i zdejmowanie obiektywu z aparatu. Szczotkowane wykończenie powierzchni pierścienia przypomina to z obiektywów linii Art, które jest kultowym rozwiązaniem na tubusie obiektywu.

Każdy obiektyw jest regulowany oddzielnie

W Serii I wszystkie litery i linie na tubusie są grawerowane laserowo, dzięki czemu uzyskaliśmy wyjątkowo cienkie kreski, a dodatkowo uniknęliśmy ryzyka łuszczenia się farby, co może wystąpić w przypadku oznaczeń nadrukowywanych na tubusie. Jednak niewielka grubość graweru powoduje, że skala i linia bazowa są bardzo cienkie, co sprawia, że ewentualne luki byłyby bardziej zauważalne w montażu. Z tego powodu wcześniejsze obiektywy SIGMA nie miały podziałki na pierścieniu przysłony. W Serii I, aby odpowiednio ustawić podziałkę pierścienia przysłony względem linii bazowej, każdy obiektyw jest sprawdzany i montowany indywidualnie, a nie na taśmie montażowej.

Starannie wykonany dedykowany dekielek

Obiektywy 24mm, 35mm, 65mm z Serii I są wyposażone w magnetyczny metalowy dekielek na obiektyw, oprócz standardowego plastikowego dekielka. Ta dedykowana metalowa osłona jest mocowana magnetycznie do przedniego elementu obiektywu. Można powiedzieć, że ta starannie wykonana osłona stanowi zwieńczenie Serii I.

Uchwyt dla dodatkowej wygody i poczucia stylu

Zdejmowany dekielek obiektywu powinien mieć odpowiednie miejsce, w którym można go przechowywać. Bazując na tej myśli stworzyliśmy magnetyczny uchwyt do osłony. Uchwyt z przymocowanym dekielkiem można przypiąć do paska czy torby, dzięki czemu dekielek się nie zgubi i jest zawsze w zasięgu ręki. A dodatkowo uchwyt może być stylowym dodatkiem do wyposażenia fotografa.

Materiały starannie dobrane pod kątem najwyższej jakości i użyteczności

Dedykowana osłona przeciwsłoneczna posiada mocowanie wykonane z tworzywa sztucznego, co pozwala na płynne i bezpieczne mocowanie osłony do obiektywu. Ponieważ plastikowe mocowanie osłony ociera się bezpośrednio o metal, to zastosowano specjalny materiał z tworzywa sztucznego, aby poprawić trwałość tego elementu i płynność jego działania. Dzięki temu osłona jest zarówno elegancka, jak i solidna, co wpływa na wyjątkowość Serii I. Podobnie jak w przypadku korpusu obiektywu wszystkie sekcje z wyjątkiem mocowania osłony są wykonane z metalu i są formowane w procesie obróbki skrawaniem. Sama osłona wymaga innego sposobu cięcia od strony wewnętrznej i zewnętrznej. Rowki zwane radełkowaniem są grawerowane na zewnątrz, a karbowane różnice poziomów zwane liniami ekranowania światła są grawerowane po stronie wewnętrznej. Są tworzone pojedynczo w dość skomplikowanym procesie.

debiut serii I_landing page

Instynktowny

Intuicyjna obsługa

Każde narzędzie, które jest wykorzystywane w procesie twórczym powinno odpowiadać wizji i intuicji twórcy. Obiektywy linii Art osiągnęły ten cel dzięki swoim wyjątkowym parametrom optycznym. Nowe obiektywy Serii I są odpowiedzią na kreatywne potrzeby twórców – są czymś, co każdy fotograf chce i może zabrać ze sobą wszędzie.

Czasem idealne ujęcie trafia się tylko wtedy, gdy fotograf jest w danym miejscu, ze swoim obiektywem. Może to być kwestia ulotnej chwili, ale może to też być przypadkowy moment w życiu. Obietnicą, którą niesie Seria I jest jej wysoka wydajność i kompaktowość, które zawsze są pod ręką, gdy nadchodzi ten jedyny, doskonały moment.

Doskonałe parametry optyczne pomagają w Twojej pracy twórczej

Konstrukcja optyczna Serii I bazuje na najnowocześniejszych technologiach, włączając w to ekskluzywną konstrukcję bezlusterkową, która wykorzystuje krótką odległość rejestrową i precyzyjne soczewki asferyczne. Łączy w sobie doskonałe parametry optyczne wykorzystywane w fotografii pełnoklatkowej z kompaktową konstrukcją.

Sprawdź inspiracje Serii I w życiu codziennym